SpokenWord firar Internationella kvinnodagen på Clarion Hotel Stockholm

TISDAGEN den 8:de mars kl 20.00 firar SpokenWord Internationella kvinnodagen på Clarion Hotel Stockholm med enbart kvinnor på scen. Allt i allt 7 fantastiska kvinnor!

Kom till klubben och upplev rolig och smart medryckande underhållning med både hjärta och hjärna – Entertain your Brain med spoken word!

Klubbinfo
Datum: 1 februari, 8 mars, 5 april, 3 maj, 7 juni
Tid: 20.00 – 22.00
Plats: Clarion Hotel Stockholm, Ringvägen 98, T-bana: Skanstull
Inträde: Gratis!
Facebook: www.facebook.com/group.php?gid=47186805559

Showinfo 8 mars
Spoken word-artister:
Birgitta Granberg
Evy Söderman
My Vingren
Malin Jakobsson
Alma Kirlic
Jenny Wrangborg

Extranummer: Underbara visor från Sanna Carlstedt – www.sannacarlstedt.se
Konferencier:  Malin Jakobsson
DJ:                Pablo El-Bravo Fierro Alvarado – www.facebook.com/group.php?gid=420507720536

Bakgrund
Spoken word-klubben startades hösten 2008 av artisterna Lennart Bång och Lukas Duczko samt Sascha Abdelnabi. Efter två mycket framgångsrika år på Underbara Bar i Stockholm med fullsatt lokal, högt publiktryck och en egen TV-serie på ZTV redan efter första säsongen var det dags för klubben att expandera. SpokenWord Entertainment inledde därför hösten 2010 ett mycket spännande samarbete med Clarion Living Room by Stockholm och flyttade till Upstairs Bar på Clarion Hotel Stockholm.

SpokenWord på Clarion Hotel Stockholm bjuder även i år på de allra bästa artisterna inom svensk spoken word. Vid varje tillfälle kommer ni kunna njuta av en helt unik show då upp till sex vitt skilda artister per kväll framför sina allra nyaste och bästa texter. Dessutom kommer kvällen även erbjuda fantastiska extranummer som t ex musik eller dans.

Spoken word
Spoken word är en ung scengenre i Sverige som är på stark framfart. Det liknar stand-up, en person på scen och hög underhållningsfaktor men; högre tempo (ibland med rim och rytm), mer tryck på känsla och budskap, mindre fokus på skratt och skrattpauser även om humor ofta är en viktig ingrediens. Se smakprov:

Malin Jakobsson: www.youtube.com/watch?v=UckPC4CR-FA

Clarion Living Room by Stockholm
En levande mötesplats bygger inte på världsberömd design, snygga tavlor eller ens om den bästa musiken. En levande mötesplats handlar om människor. Det är människorna som skapar hög stämning och en känsla av att en vanlig vardagkväll kan innebära något fantastiskt. Det är vad vi vill förmedla genom Clarion Living Room.

Vi vill att Clarion Living Room skall vara en inspirerande plats där du möter konst, musik, design och naturligtvis andra människor. Måndag till lördag välkomnas ni för att ta del utav magasin, livemusik, mat och dryck men framför allt – möte med andra människor. Tisdagar vill vi pyssla om er lite extra och därför kommer vi att vara på plats 18.00-20.00 och bjuda på någon liten överraskning. Kanske stannar ni längre än planerat och låter er underhållas av Spoken Word som gästar varje månad under hösten. Vår ambition är att du då och då ska känna att du hellre är i vårt vardagsrum än hemma i ditt eget.

Arrangörer
Ansvariga arrangörer för klubben är Lennart Bång och Sascha Abdelnabi på SpokenWord Entertainment tillsammans med Clarion Hotel Stockholm. SpokenWord Entertainment är det första bokningsbolaget i Sverige med exklusivt fokus på spoken word.

Lennart Bång: 070-7331470, www.lennartbang.se
SpokenWord Entertainment: www.spokenword.se
Clarion Hotel Stockholm: www.clarionstockholm.com

Din e-mail syns ej i kommentaren.
*obligatoriska fält